måndag 7 november 2011




2 kommentarer:

  1. Hallåja funkar det här eller?

    //Gustav Thane

    SvaraRadera
  2. Ja okej, jag kommenterar hela raddan nedanför här på ett ställe. Det känns ju som att du börjar komma någon vart nu i den sista bildserien. Och det kan nog bli en fantastisk skulptur. Men jag undrar ifall du inte är på väg att börja följa ett manér?

    Jag tycker att det känns som att du kommit längre i teckningarna än modellerna nedanför. I modellerna ligger du närmre Sci-fi än samlande och det gör dem mer till symboler än former känner jag.

    Jag förstår att det är tryggt att jobba med något man kan eller åtminstone har gjort en del förundersökningar i. Men du ska jobba med känslor. Då går det inte ha darlings.

    Jag tycker att du ska försöka gifta ihop dina teckningar med arbetet i rummet mer. Kanske använda självporträttet som grund även för skulpturala former. Eller varför inte strunta helt i skulpturalt objekt och gå tillbaka till lådor och lager och börja där istället, saker?

    Hoppas jag inte är för hård. Jag vet att det är utsatt att vara på andra sidan världen. Och det är aldrig kul att få kritik när man börjar känna sig färdig. Men du måste ju inte hinna göra en stor skulptur av det. Det är ju okej att bara göra en jätteingående undersökning. Du har nog med skulpturer i din portfolio ändå.

    //Gustav Thane

    SvaraRadera